Poznaj możliwości narzędzi finansowych i raportujących
Moduł umożliwiający placówce obsługę płatności pacjentów, rozliczenia z zatrudnionymi lekarzami, jak również rozmaite raporty menedżerskie, jest opcjonalnym rozszerzeniem Platformy iGabinet, skierowanym w głównej mierze do większych placówek oraz sieci medycznych. Poniżej przedstawiamy jego najważniejsze możliwości.

Obsługa płatności pacjentów za wykonane usługi
Podstawową i najczęściej stosowaną funkcją modułu finansowego jest przyjmowanie i obsługa płatności od pacjentów. Za pomocą dedykowanych narzędzi mamy możliwość szybkiego utworzenia cenników usług medycznych (opisanych poniżej), a następnie wygodnego rozliczania wszelkich usług wykonanych podczas wizyty. W zależności od przyjętej polityki wewnętrznej, wykonane usługi oraz opłaty mogą być wprowadzane przez lekarza lub asystentkę. Płatność może następować w gabinecie lub na recepcji, gdzie widać już jednak wyłącznie kwotę pozostającą do zapłaty przez pacjenta.
Realizacja płatności częściowych pacjentów
Często zdarza się sytuacja, gdy podczas wizyty pojawia się konieczność wykonania dodatkowych usług lub zabiegów, na które dany pacjent nie był przygotowany, zwłaszcza finansowo. Z pomocą przychodzi tutaj narzędzie obsługi płatności częściowych, pozwalające na rozliczenie części należności za wybrane usługi, podczas gdy reszta należności pozostaje do rozliczenia podczas kolejnej wizyty. Alternatywną możliwością jest zapłata ustalonej kwoty, pozostawiając pozostałą część należności z tytułu usług wykonanych na wizycie, do zapłaty w innym terminie, dogodnym dla każdej ze stron.
Obsługa zaległości płatniczych pacjentów
Zarówno lekarze, jak i pracownicy recepcji otrzymują skuteczne narzędzia monitorowania i obsługi zaległości płatniczych pacjentów. Dzieki temu jak na dłoni mogą przeglądać wszystkie nierozliczone wizyty, z podziałem na zalegających pacjentów oraz ich nieopłacone zabiegi. Rozwiązanie zapewnia również narzędzia wyszukujące, pozwalające odszukać zaległości płatnicze u wskazanych pacjentów, w danym okresie, z wybranym statusem, metodą płatności czy dokumentem sprzedażowym. Mamy także możliwość szybkiego odszukania usług i zabiegów z wyraźnie przekroczonym terminem płatności.
Metody płatności, rachunki i faktury VAT
Istnieje możliwość rozliczania wpłat pacjentów za pomocą różnych metod płatności, jak na przykład: zapłata gotówką do kasy, przelewem na konto, kuponem rabatowym, w ramach ubezpieczenia, lub systemu ratalnego. Można przy tym zdefiniować dowolną ilość metod płatności, zgodnie z przyjętą strategią i polityką płatniczą. Moduł finansowy zapewnia także możliwość drukowania pacjentom rachunków i faktur za wykonane usługi medyczne, umożliwiając konfigurację rodzaju dokumentu sprzedażowego, sposobu numeracji, terminu płatności czy ewentualnej stawki podatku VAT.
Indywidualne i niezależne cenniki usług medycznych
Usługi wykonane podczas wizyt, mogą być błyskawicznie przypisywane w trybie "ad hoc", jak również poprzez wygodny ich wybór z przygotowanego wcześniej cennika. Rozwiązanie zapewnia wyjątkowo elastyczne możliwości rozliczeń, pozwalając na stworzenie indywidualnych rodzajów cenników dla poszczególnych grup specjalistów, przez co ta sama usługa może posiadać inną cenę w zależności od tego, przez kogo jest wykonywana. Narzędzie umożliwia również wygodne grupowanie usług, co dodatkowo ułatwia ich późniejsze odszukiwanie, zwłaszcza posiadając bogatą ofertę zabiegową.
Rozliczenia placówki z zatrudnionymi lekarzami
Podobnie jak w przypadku cenników, mechanizm rozliczeń ze specjalistami pozwala na utworzenie indywidualnych grup rozliczeniowych lekarzy. Rozwiązanie doceniają szczególnie menedżerowie placówek zatrudniających lekrzy, z uwagi na możliwość określania niezależnych grup rozliczeniowych, umożliwiających niezależne rozliczenie prowizji z zabiegów wykonanych w placówce. Rozliczenia z lekarzami mogą przebiegać na podstawie prowizji procentowej w stosunku do ceny zabiegu, jak również prowizji kwotowej przewidującej stałe wynagrodzenie, niezależnie od końcowej ceny zabiegu.
Indywidualne ograniczenia dostępu i widoczności
Platforma iGabinet oferuje szerokie możliwości ograniczeń widoczności oraz dostępu poszczególnych zasobów. Z wielu przyczyn, menedżerom placówek zatrudniających lekarzy często zależy na tym, aby niektórzy specjaliści mogli posiadać dostęp wyłącznie do informacji, które ich bezpośrednio dotyczą. W efekcie dany lekarz może uzyskać dostęp wyłącznie do swoich pacjentów, rezerwacji i wizyt, do płatności za wykonane przez siebie usługi, czy tylko do korespondencji, której jest autorem. W celu dodatkowej poufności, można ograniczyć specjalistom dostęp do danych teleadresowych pacjentów.
Raporty dotyczące płatności pacjentów
Oprócz opisanych już wcześniej dynamicznych statystyk i wykresów, Platforma iGabinet może zostać rozszerzona o narzędzie generowania szczegółowych raportów finansowych, z możliwością eksportu tych danych do popularnych formatów np. PDF. Pierwszym z nich jest raport prezentujący dane finansowe dotyczace pacjentów, prezentujący liczbę sumaryczną wartość odbytych wizyt w danym okresie, średni koszt wizyty, jak też opłacone i nieopłacone kwoty w zakresie rozliczeń za wykonane zabiegi. Wygodna wyszukiwarka umożliwia odszukanie poszczególnych grup pacjentów za pomocą szeregu kryteriów.
Raporty dotyczące wykonanych usług i zabiegów
Równie istotnym raportem z menedżerskiego punktu widzenia jest raport prezentujący wszystkie usługi i zabiegi wykonanych podczas wizyt w określonym okresie. Na podstawie szeregu różnych kryteriów możemy wyszukiwać usługi z wyszczególnieniem m.in. lekarza, pajcenta i wizyty, na której dana usługa została wykonana, a także danych finansowych, statusów płatności, wartości należnych prowizji i innych. Dzięki temu zarząd placówki może monitorować jej progresję, a w przypadku obsługi całej sieci placówek porównywać wyniki każdej z nich, za pomocą jednego wygodnego narzędzia.
Odwiedź nasz profil: